Navigacija

Niski tlak u trudnoći

Nizak krvni tlak ili hipotenzija podrazumijeva tlak ispod 105/70 mmHg za muškarce i 100/65 mmHg za žene.

Nizak krvni tlak se ne smatra bolešću kao visoki krvni tlak, ali ga prate brojni neugodni simptomi, poput nesvjestice, gubitka apetita, brzog umaranja, nervoze, smanjenja koncentracije, potrebe za spavanjem, zujanja u ušima, problema sa disanjem, depresije i sl.

Osim tih neugodnih simptoma, nema nastanka popratnih bolesti uzrokovanih tlakom kao što je slučaj kod visokog krvnog tlaka.

Hipotenzija se može javiti i kao posljedica nekih drugih bolesti kao što su problemi sa štitnjačom, cirkulacijom te srcem i srčanim mišićima, kao i zbog konzumacije određenih lijekova (onih za snižavanje krvnog tlaka, antidepresiva, diuretika).

Često se kod trudnica dešava da u prva dva trimestra imaju sniženi tlak, a da se on zatim vrati na normalne vrijednosti u zadnjem tromjesečju. Ukoliko i dalje ostaje jako nizak, može se dogoditi da beba ne dobiva dovoljno kisika i hranjivih tvari.

niski tlak u trudnoćiOsobe s niskim tlakom trebaju pripaziti na nesvjestice jer moće doći do ozljede trudnice i djeteta upravo pri nesvjestici i padu. Također pazite da se ne ustajete prenaglo iz sjedećeg ili ležećeg položaja obzirom da Vam može pozliti od naglog ustajanja.

Svi koji pate od niskog krvnog tlaka bi se trebali baviti vježbanjem i sportom, ili barem više kretati. Osim toga, bitno je da svaki dan unosite dovoljno tekućine, prvenstveno obične vode (barem dvije litre na dan).

Za borbu protiv niskog tlaka vrlo je korisna sol, ali s njenim unosom trebamo pripaziti zbog drugih problema koje njen prekomjereni unos izaziva.

Nemojte unositi velike količine hrane odjednom već radije rasporedite unos u više manjih obroka, a što manje biste trebali konzumirati ugljikohidrate. Nakon obroka popijte tekućinu, s time da dobro dođe i pokoji kofeinski napitak (čaj, kava, i sl). Važan je i unos dostatne dnevne količine vitamina i minerala, posebice vitamina C, B i E.

Njih možete naći u mesu, mahunarkama, mlijeku, jajima, agrumima, avokadu, bananama, brokuli, soji, suncokretu i pšeničnim klicama.

Od namirnica koje nam povisuju sniženi krvni tlak su: đumbir, ginseng, ružmarin, bademi, grožđice, slatki korijen itd.

Suprotno od toga, namirnice koje još dodatno snižavaju tlak i koje bismo trebali izbjegavati ako patimo od hipotenzije su: celer, kadulja, kopriva, stolisnik, češnjak, hren, peršin i glog.