Potiču li mediji poremećaje prehrane?
Mediji su način širenja kulture, a u prethodnom smo pitanju razmotrili koliko kultura utječe na poremećaje prehrane. Točnije, mnogo toga upućuje na to da mediji pridonose pojavi dijeta, diskrimimaciji na osnovi tjelesne težine i nezadovoljstvu vlastitim izgledom.
Sve su to glasnici poremećaja prehrane. Sudeći prema istraživanjima, broj poremećaja prehrane tijekom godina je rastao proporcionalno s porastom članaka o dijetama. Suprotno vjerovanju da je važnija unutarnja ljepota, mediji besramno ističu da je važnije kako izgledaš nego tko si. Mršave se žene idealiziraju na svaki mogući način, a debeli ljudi ismijavaju.
Televizija ulaže sate i sate, a oglašivači tone i tone novca u savjete kako smršavjeti, kako ostati mršav i predivan, i što točno kupiti kako bismo to ostvarili.
Doduše, mediji sami po sebi ne potiču anoreksiju, bulimiju ili prejedanje. U protivnom, imali bismo puno više pacijenata. To su različiti čimbenici rizika koji zajedno izazivaju poremećaje prehrane. Oni su psihološke, genetičke, biološke i kulturološke prirode. Ipak, mediji promiču dijete, a dijete su čimbenik rizika.