Navigacija

„Mi smo ono što redovito radimo. Kvaliteta, dakle, nije čin već navika.“ – Aristotel

Ako biste trebali odabrati samo jednu do dvije (ili pak sedam) navike koje biste željeli promijeniti u Vašem životu u slijedećih par mjeseci – i koje bi imale najveći utisak na Vas – koje bi to navike bile?

Promijenite Vaš život s nama

Možda mislite da je to vrlo jednostavno pitanje, ali kada krenete razmišljati, obično puno toga počne padati na pamet i možda je teško izdvojiti one ključne. Često se tu nađu navike poput prestanka pušenja, mršavljenja, smanjenja duga u banci i brojne druge. Sve se one čine važnima; ključnim za veliku promjenu u našem životu.

Svatko od nas bi sada, upravo u ovom trenutku, trebao uzeti olovku i papir i napisati promjene koje želi u svome životu u idućih par mjeseci. Najbolje je da to ne odgađate jer onda obično na tome i ostane.

Što dalje?

Od napisanih, izdvojite samo jednu naviku s kojom želite početi svoju veliku promjenu. Okrenite novu stranicu i zakoračite u izazov od 30 dana u kojem ćete to i provesti u stvarnost. Jako je važno da ne postavite pred sebe nekoliko izazova, odnosno želju za pomjenom nekoliko navika.

Sedam malih navika koje mogu promijeniti vaš životAko se na početku zatrpate, velika je vjerojatnost da ćete posustati, izgubiti motivaciju i razviti nezadovoljstvo te ubiti želju za promjenom.

Napišite tu naviku na papir, zašto to želite napraviti, što Vas sve motivira na promjenu te navedite potencijalne zapreke i strategiju kako ih prebroditi.

Taj papir nosite uvijek sa sobom ili ga stavite na vidljivo i Vama dostupno mjesto. Pratite i zapisujte Vaš napredak svaki dan.

Definitivno pomaže ako Vas Vaši bližnji i dragi Vam ljudi podržavaju i pomažu u ostvarenju zadanog cilja. Nagradite se, na odgovarajući način,  i za male uspjehe. Ako ste pak pokleknuli na nekoj stepenici, ne odustajte zbog toga! Nije sve gotovo. Razmislite što je pošlo po krivu, zašto ste posustali, napravite novu strategiju i krenite ispočetka.

Zapamtite – uvijek krenite s jednom navikom. Mogli bismo reći  „malim koracima naprijed“. Ali svi znamo da to uopće nisu mali koraci, već naprotiv – veliki koraci za bolji, kvalitetniji, uravnoteženiji i sretniji život.

Obzirom da pišemo o sedam navika koje Vam mogu promijeniti život, zasigurno Vas zanima što još slijedi. Ja ću  napisati navike koje bih ja izdvojila za sebe. Vaše mogu biti drugačije, naravno.

1)      Razvijte pozitivno mišljenje

Ovo sam stavila na prvo mjesto jer mislim da je upravo ta navika ključ za sve ostale. Početna stepenica za sve u životu. Ono Vam neće samo po sebi dati na pladnju sve što poželite, ali će Vas definitivno vući u životu, stvarati dugoročnu motivaciju za željene promjene i tijek života te Vas učiniti zadovoljnijom osobom. A bit života je upravo da budemo sretni, zar ne?

To sam naučila kada sam prestala pušiti. Čim sam si dopustila da uronem u negativne misli, umjesto pozitivnih, pokleknula sam u ostvarenju svoga cilja i promjene loše navike. Međutim, unatoč tome – nisam posustala. Važno je da znate da moć pozitivnog razmišljanja nije akt do kojega dođemo tako da pucnemo prstima, već kontinuirani rad i trud, uz puno promišljanja. Dok ne postane navika.

2)      Vježbanje

Uvođenje vježbanja u svakodnevni život je ključno za kvalitetne promjene u njemu. Ono ima neizmjeran utjecaj na stanje Vašeg duha i tijela te potiče da budete zadovoljniji sami sa sobom, samopouzdaniji, da ste bolji u interakciji s drugim ljudima te da tako lakše mijenjate i druge stvari u životu kojima ste nezadovoljni. Osim toga, ono razvija i naviku pozitivnog mišljenja, otpušta nezadovoljstvo i stres, pozitivno utječe na razmišljanje i smirenije stanje uma te potiče kreativnost.

3)      Single-tasking (ili – odrađivanje zadataka po principu „jedno po jedno“)

Kako i sam naziv kaže, to je oprečno od „multi tasking“, odnosno odrađivanje više zadataka istovremeno. Danas se u kapitalizmu i poslovnom svijetu, puno nas hvali kako smo sposobni u multi-taskingu. Posebice se žene odlikuju tom karakteristikom. Međutim, ta odlika će nas često dovesti do osjećaja povećanog stresa te da si počnemo ličiti na hrčke koji se sumanuto i izgubljeno vrte u svome rotirajućem krugu, izvršavajući tisuće stvari koje su postavljene pred nas. S manjim, jednostavnijim i jasnije izraženim zadacima dugoročno ćemo biti učinkovitiji i zadovoljniji, s definitivno manje stresa u životu.

4)      Fokusirajte se na jedan cilj

Kako smo ranije naveli, znatno je učinkovitije fokusirati se na jedan cilj, promjenu jedne nepoželjne navike u našem životu. Ako se orjentiramo na više toga, raspršiti ćemo naš fokus i energiju što su zapravo dvije ključne karike u ostvarenju postavljenog cilja. U slučaju da imate pet ciljeva koje želite postići, poredajte ih po važnosti za Vaš život i po jednostavnosti dostizanja. Odredite onaj cilj s kojim možete početi već danas. Kreirajte mini-ciljeve. Na idući pređite tek kada ste završili s prvotno postavljenim. Neki od postavljenih ciljeva će imati dugoročan karakter, odnosno neće imati završetka (poput uvođenja vježbanja u svakodnevicu, odlaska s djecom u prirodu i sl.) već im je poanta da postanu navike.

5)      Izdvojite bitno od nebitnog

Odredite stvari i osobe koje su Vam važne u životu , koje volite i bez kojih ne možete. Tada izdvojite sve ostalo što ne pripada toj kategoriji. To su Vaši prioriteti u životu. Možda Vam se to ovako čini banalno; možda ćete čak pomisliti „pa svi znamo svoje prioritete!“.   Ali zapravo je nevjerovatno koliko često ih zaboravljamo. Teoretski ih znamo, a u praksi ih zanemarujemo i sve više izbacujemo iz svoje svakodnevice, a prednost dajemo stvarima iz druge skupine.

6)     Ljubaznost

Iako Vam se možda ne čini tako, ljubaznost je zapravo navika – može se njegovati i razvijati. Razmišljajte o njoj svaki dan, pokušajte biti ljubazni kada god možete i zasigurno će donijeti velike promjene u Vaš život. Sami ćete se osjećati bolje i pozitivnije, a interakcija s ljudima će biti neusporedivo lagodnija. To je zapravo karma koju nosimo sa sobom.

U današnjem ubrzanom načinu života, često ni ne primjećujemo kako se pretvaramo u puno osornije, nezadovoljnije, grublje i bezobraznije osobe. Također sve manje pomažemo drugima već smo orjentirani na sebe i svoju malu zajednicu. Sami zračimo puno lošije, a naravno da se tako i osjećamo.

Međutim, dobra je stvar što, bez obzira na vanjske faktore, možemo raditi na sebi da stvari doživljavamo drugačije, da se češće smijemo i da smo pozitivniji u životu. Možemo u interakciji s drugima biti ljubazni, prijateljski nastrojeni, suosjećani. Mogli bismo razvijati aktivno slušanje drugih osoba, a ne samo izbjegavati slušanje ili klimati glavom dok zapravo u glavi vrtimo što sve trebamo napraviti taj dan. Možemo sudjelovati u humanitarnim akcijama, uključiti se u volontersku udrugu ili pomoći nekome kome je to potrebno. Dakle, imajte na umu da jedino sami možemo razvijati vrlinu i naviku ljubaznosti i o njoj promišljati svaki dan.

7)    Dnevna rutina

Možda zvuči jednostavno, ali zapravo je stvaranje dnevne rutine jako zahtjevan zadatak i može donijeti veliku promjenu u Vaš život. Neka svaki dan sadrži niz sitnica koje Vas odmaraju, ispunjavaju i čine sretnima. Da li je to vježbanje, ispijanje jutarnje kave u omiljenom kafiću, provođenje kvalitetnog vremena s Vašim djetetom i supružnikom ili nešto četvrto, nužno je da to uvrstite u Vašu svakodnevicu. To će Vam pomoći da se fokusirate na prioritete, da za njih uvijek imate vremena, a da druge – manje bitne stvari – uskladite sukladno tome. A to znači jako puno.

 

„Mi prvo izgrađujemo naše navike, a zatim one izgrađuju nas.“ – John Dryden

Vezani članci