Navigacija

Aerobic i mršavljenje

Aerobic je postao jedna od idealnih aktivnosti za gubljenje kilograma. Zabavna je, nemonotona i zanimljiva sportska aktivnost i to za žene diljem svijeta.

Riječ je o grupnom sportu koji se izvodi u grupi od 5- 15 žena koje predvodi licencirani kineziolog, trener aerobica ili bilo koja druga osoba kvalificirana za taj rad.

Vježbe se izvode uz glazbu, a trening se sastoji od zagrijavanja te izvođenja koreografije unaprijed osmišljene od strane trenera koristeći steper (klupica visine do 10 cm) i ostale rekvizite te naposljetku rastezanja. Trening traje oko sat vremena.

aerobic i mršavljenjeAerobik uz spomenuti steper naziva se step aerobik i sastoji se od penjanja i spuštanja na i sa klupice uz oslonac sa drugom nogom na podu.

U aerobicu se uglavnom koreografija sastoji od osnovnih koraka koje je vrlo bitno zapamtiti jer se njihove kombinacije kreću duž cijele koreografije.

Prilikom izvođenja vrlo je bitan IZBOR GLAZBE. Naime, prebrza glazba može odmoći u samom radu jer osobe nemaju vremena ispraviti se u svojim greškama i pravilno izvesti vježbu.

Isto tako, često vlada mišljenje da se izvođenjem vježbi na step klupici potiču ozljede koljena i kukova što je apsolutno krivo jer su sve vježbe prilagođene i predviđene za rad bez ozljeda.

Za aerobic je bitno posjedovati motorička znanja, kao i snalaziti se u prostoru te  moći pohvatati sve različite pokrete. Stoga je izbor trenera ključan element jer morate se moći osloniti na trenera koji će vas poticati i omogućiti vam da radite na svojim greškama tako da vam ih otvoreno ukaže.

Isto tako morate biti spremni na povremene lapsuse, što je sasvim normalno pogotovo ako vam se trening održava u večernjim satima kada vam koncentracija opada. Osim što je izvrsna zabava uz glazbu, aerobik je odlična aktivnost za mršavljenje. Ako ga redovito prakticirate i pazite na hranu koju unosite, kilogrami će se početi topiti.

Aerobne vježbe rade tako da na određen način stimuliraju rad srca i pluća dovoljno dugo da bi došlo do korisnih promjena u organizmu.

 PRILIKOM IZVOĐENJA VJEŽBI PRIPAZITE NA:

– bitno je imati vizualni kontakt sa steperom jer na taj način spriječavate mogućnost udara prstiju sa samom klupicom

– bitno je ponijeti vodu sa sobom, ne bi li spriječili dehidraciju organizma tijekom izvođenja vježbi

– stopalo uvijek mora biti na mekanom dijelu podloge da ne dođe do proklizavanja ili da vlastitom težinom ne „prevagnete“ steper i uzrokujete ozljede

– kada siđemo sa stepera moramo ostati relativno blizu da ne bi došlo do ozljede Ahilove tetive

– koljeno nikada ne smije biti pod kutem manjim od 90°

– pokušajte koordinirati pokrete ruku i nogu

– ne zaboravite pravilno disanje jer je to jedan od ključnih elemenata za pravilno izvođenje vježbi. Pravilno disanje je pola posla!

Pitali smo i voditelje Centra za zdrao i lijepo tijelo Altis o utjecaju aerobica na tijelo.

” Odrađivanjem vježbi znatno se utječe na poticanje sagorijevanja kalorija zbog toga što je ovakav tip vježbe aeroban. Dakle poticanjem rada srca i pluća potičemo metabolizam na jače sagorijevanje masti i time gubitak kilograma. Pomoću aerobica oblikovat ćete posebice donji dio tijela. Očeličit ćete stražnjicu, noge, ojačati kvadricepse, stražnju ložu i dobiti čvrste listove. “

aerobic i mršavljenjePoznato je da ples, osim što je zabavan, pruža ljudima osjećaj sreće  i ugode te smanjuje stres. Na taj način vježbajući aerobic – opuštate se, gubite kilograme i vježbate. Na dobitku je vaše srce,  vaše tijelo, vaš duh, a i vi sami!

Također, povećat ćete izdržljivost, snagu i razviti svoje motoričke funkcije do maksimuma.

Pohađajući sate aerobica mnogi ljudi su se preporodili, počeli su se osjećati bolje i to ne samo zbog gubitka kilograma već iz razloga što rad u grupi djeluje terapeutski.

Ljudi se međusobno potiču na rad, bodre i pružaju radnu atmosferu koja vas još više razvija kao osobu.

Ako se koji puta ne osjećate puni elana i volje za vježbanje, možete i malo zabušavati jer sve oči neće biti uperene u vas, pa čak i kad dođe do toga, tu su vaši kolege iz grupe da vam podignu raspoloženje.

Mnoge vježbe čak se izvode i u paru pa je lako moguće da ćete steknuti novog prijatelja ili prijateljicu. Ako već imate para sa kojim biste krenuli na aerobic, tim bolje! Jedno drugo možete potaknuti na rad i na sam dolazak na trening. Za uspješne i dugoročne rezultate, trening bi trebalo odraditi 3-4 puta na tjedan i to na različite teme, odnosno vrste aerobika.

Postoji step aerobic, BBT (bedra, bokovi trbuh), kombinacija rada za snagu i aerobica, tae bo i ostalo.

Svaki fitness centar nudi vam različit program koji valja proučiti, posavjetovati se sa stručnjakom i odabrati ono što je najbolje za vas. Kad vam postane monotono (što je gotovo nemoguće), uvijek se možete prebaciti na drugi fitness program i razviti nove sposobnosti.

Aerobic je uistinu jedan od boljih odabira kojima ćete svoju figuru dovesti u red, uživati, smršaviti i zabaviti se.

Uživajte!