Navigacija

Braxton Hicksove kontrakcije

Kod Braxton Hicksovih kontrakcija riječ je o kontrakcijama, odnosno grčenjima, maternice nepravilnog intenziteta. Njima se maternica priprema za porod, a često ih zovu i lažnim trudovima. Razina boli koju osjećamo pritom je relativna, obično su bezbolne ili manje bolne.

Moguće je da se počnu pojavljivati već od 20. tjedna trudnoće, ali su tada često neprimjetne. Od 30. tjedna pojačava se njihov intenzitet. Neke trudnice ih nikada ni ne osjete.

Kontrakcije se mogu bilježiti pomoću kardiotokografa, poznatijeg pod nazivom CTG uređaj. On se inače prvenstveno koristi za slušanje otkucaja srca bebe te nam je od velike pomoći prije poroda i za vrijeme njega, kako bi se osigurao pravilan tijek poroda.

Braxton Hicksove kontrakcijeObzirom da je riječ o kontrakcijama maternice, osjeća ih i naša beba, ali bez brige – ona sigurno pliva u plodovoj vodi i obavijena je plodovim ovojima. Ove kontrakcije ona bi trebala osjećati kao masažu, u svakom slučaju bez boli. Stezanja maternice ne mogu je nikako ozlijediti. Također je bitno da se njima ne utječe na otvaranje grlića maternice.

Kako smo ranije naveli, odjećaj boli koji pritom osjećamo obično je niskog intenziteta. Međutim, moguće je i da postanu bolne. U tom slučaju, savjetujemo da povećate unos tekućine obzirom da je bol često uzrokovana dehidracijom. Korisna je izmjena aktivnosti pa kombinirajte hodanje sa ležanjem.

Bol nam može smanjiti i topla kupka obzirom da djeluje ugodno i opuštajuće. Dišite pravilno, izbjegavajte teže aktivnosti i podizanje tereta. Praznite mjehur na vrijeme kako ne biste povećavali pritisak. Svakako spavajte na boku, i to ponajbolje lijevom (jer je tada najmanji pritisak na krvne žile).

Ukoliko spavate na leđima, maternica je puno osjetljivija pa su i kontrakcije učestalije.

Pred kraj trudnoće takvi lažni trudovi lako mogu prijeći u prave pa je korisno znati i razliku između te dvije vrste trudova. Kod lažnih trudova kontrakcije su neredovite i snaga im ne raste.

Bol se više osjeća u donjem dijelu trbuha negoli u donjem dijelu leđa. Na njihovo smanjenje pozitivno utječe promjena položaja tako da izmjenjujete ležanje sa hodanjem i sl. Za razliku od lažnih trudova, kod pravih trudova ćete osjetiti trudove kao redovite i u pravilnim razmacima, s time da će se razmaci sve više smanjivati, a trudovi pojačavati.

Bol se isprva osjeća u donjem dijelu leđa, da bi se kasnije širila prema trbuhu. Promjena položaja se ovdje ne savjetuje jer to zapravo pojačava trudove. Nemojte se iznenaditi ako ugledate i sukrvicu ili vodenkasti iscjedak.