Navigacija

Brzo hodanje i mršavljenje

Kao jedan od najjeftinijih načina vježbanja, nametnulo se brzo hodanje. Ono nije samo dobar način za postizanje i održavanje kondicije, već i odlično utječe na psihičko i emocionalno stanje našeg organizma.

Za održavanje zdravlja optimalan broj koraka dnevno trebao bi biti oko 10.000, dok prosječan čovjek danas napravi oko 4.500 koraka.

” Brzo hodanje odlično utječe na kardiovaskularni sustav, smanjujući rizik od srčanih oboljenja. Samo tri sata brzog hodanja tjedno smanjuje rizik od srčanog infarkta za čak 30 do 40 posto.

Osim toga, brzo hodanje jača kosti, poboljšava cirkulaciju, ubrzava metabolizam i može sniziti razinu kolesterola u krvi. Ono također smanjuje stres te popravlja raspoloženje i blagotvorno utječe na ritam spavanja.

Sve su to razlozi zbog kojih ovu atletsku disciplinu prihvaća sve više rekreativaca. Ipak, kako brzo hodanje, za razliku od trčanja, manje utječe na zglobove i koljena, prikladno je i za osobe srednje i starije dobi.”

– rekao nam je voditelj Centra za zdravo i lijepo tijelo Altis, Alvin Eljazović,mag.Kineziologije

Tehnike hodanja

Iako je hodanje prirodna kretnja, mnogo ljudi krivo hoda, stoga je važno znati da pravilno držanje tijela i pravilno gaženje mogu spriječiti ozljede.

• Trebalo bi stajati na peti, prebacivši težinu na tabane, dok se podižemo prstima.

• Drugu nogu podižemo tek kada nam je noga kojom stajemo potpuno na tlu.

• Tijelo treba biti opušteno, disanje ujednačeno, a pogled usmjeren prema naprijed.

• Ruke trebaju biti pod kutom od 90 stupnjeva i njima ne mašemo dalje od prsnog koša.

Kako bismo poboljšali učinkovitost vježbanja, s vremenom treba ubrzati korak, no samo ako nam to ne predstavlja napor.

Za početak bi bilo dobro hodati oko 1,5 kilometar brzinom koja nam najbolje odgovara, barem tri puta tjedno.

Zagrijavanje

Kao i kod drugih vježbi, prije brzog hodanja potrebno je malo zagrijati i istegnuti mišiće da bismo spriječili bolove i ozljede, te ponovite ih i nakon završetka brzog hodanja.

Brzo hodanje zahtijeva samo dobre tenisice i trenirku. Tenisice za brzo hodanje razlikuju se od tenisica za trčanje – moraju biti fleksibilne te pratiti pokret našeg stopala, i ne bi smjele dok gazimo, zarezivati u Ahilovu tetivu.

Brzo hodanje jedan je od rijetkih oblika vježbanja koji odgovara većini ljudi, a boravak u prirodi, osjećaj zadovoljstva koji pruža te minimalni troškovi dovoljni su razlozi da započnemo brzo hodanje koje će nam pomoći da održimo kondiciju i tjelesnu težinu.

Ukoliko hodate zbog gubitka kilograma naš savjet je da se uključite u specijalizirane forume o mršavljenju koji su odlična besplatna pomoć pri mršavljenju.

Najpoznatiji takav forum na ovim prostorima je mrsavljenje-forum.com. Savjetujemo uključivanje na takav jedan forum jer ćete samom komunikacijom na forumu biti u stalnom kontaktu sa ljudima koji imaju isti problem i tako razmijeniti iskustva, dobiti besplatnu podršku koja je u takvoj borbi iznimno važna, čuti nove korisne stvari koje vam mogu olakšati put mršavljenja i jednostavno napraviti dobru podlogu da mršavljenje bude dugoročno uspješno!

Istraživanja Američkog instituta za pretilost u Ohio-u pokazala su kako su osobe uključene u takav tip aktivnog sudjelovanja na forumu imale u prosjeku 2 kilograma brži gubitak kilograma mjesečno te su znatno dulji period zadržali postignutu težinu.

Stoga uključite se, sudjelujte u raspravama i mršavite!