Navigacija

Čokoladna dijeta

Iako ljubiteljima čokolade ovo zvuči predobro da bi bilo istinito, čokoladna dijeta koja daje vidljive rezultate zaista postoji!

Ova vrsta dijete ne gleda na čokoladu kao na velikog „neprijatelja“ dobro oblikovanog tijela, nego kao na užitak koji si svatko može povremeno priuštiti u umjerenim količinama.

Čokoladna dijeta temelji se na unosu čokolade, tjestenine i kokica. Iako su to sve visokokalorične namirnice, njihovim pravilnim unosom mogu se postići željeni rezultati.

Tvorac dijete, Lenny Neiman, tvrdi kako čokolada potiče brži rad metabolizma, ali isto tako i upozorava kako ovu dijetu ne bi trebalo držati dulje od nekoliko dana jer njezin jelovnik isključuje previše važnih namirnica.

Čokoladna dijetaTrebalo bi izbjegavati alkoholna pića, šećer, sol, ulja, masno voće (poput kokosa, avokada i maslina), visokokalorično voće (smokve, datulje…).

Nadalje, izbjegavajte prženu hranu, crveno meso, orašate plodove i sjemenke, fast food, slatkiše, kolače te kavu i gazirana pića.

Važno je napomenuti kako dijeta s naglaskom na čokoladi nije najzdraviji način da smršavite, stoga je važno prije primjene dijete posavjetovati se s liječnikom.

Većina dijeta u potpunosti zabranjuje konzumiranje čokolade, što često može biti štetno jer čokolada sadrži antioksidanse, može djelovati kao zamjena za vitamine, spriječava pojavu srčanih bolesti te pomaže u borbi protiv visokog tlaka.

Osim toga, strogim izbjegavanjem čokolade tijekom dijete postiže se upravo suprotan učinak – javlja se povećana želja za njom, a to naposlijetku dovodi do odustajanja od dijete. Prema riječima britanske novinarke Anne Voak, čokoladna dijeta strogo kontrolira unos kalorija, a pomaže i u prevladavanju ovisnosti o čokoladi.

Prvi korak dijete potpuno je eliminiranje čokolade na tjedan dana. U drugom tjednu dozvoljene su manje dnevne količine čokolade. Daljnji plan dijete određuje se prema tipu ovisnosti o čokoladi.

Novinarka Voak razlikuje 6 tipova ovisnosti:

1.    Prikriveni uživatelji koji potajice jedu čokoladu i skrivaju ju je na neobičnim mjestima.
2.    Romantičari koji koriste čokoladu kao zamjenu za tjelesnu i emocionalnu privrženost.
3.    Tražitelji utjehe jedu čokoladu kada su umorni, pod stresom ili pred problemom.
4.    Vikend uživatelji koriste vikend ili proslave kako bi pretjerano uživali u čokoladi.
5.    Ovisnici o šećeru većinu dnevnih kalorija unose putem ugljikohidrata i često posežu za čokoladom kao izvorom enegije kada su umorni
6.    Predmenstrualni žuditelji su žene koje posežu za čokoladom samo u određene dane tijekom menstrualnog ciklusa.

Svaki tip „čokoholičara“ prati poseban plan prehrane ograničen na oko 1000 kalorija dnevno prvi tjedan dijete te 1200-1300 kalorija dnevno u sljedećim tjednima.

Preporučljivo je povećati unos obranog mlijeka i vode te kavu zamijeniti biljnim čajevima. Obroci su podijeljeni u 3 glavna obroka te nekoliko manjih međuobroka od čokolade i čokoladnih specijaliteta, voća i povrća.

Donosimo Vam primjer dvotjednog jelovnika:

Čokoladna dijeta1. TJEDAN (čokolada zabranjena)

Doručak
– dvopek
– jaje na oko
– rajčica

Međuobrok
– sladoled sa smanjenim udjelom masnoće

Ručak
– salata od raznog povrća po želji

Međuobrok
– krekeri sa svježim kravljim sirom

Večera
– pureća prsa pripremljena na grilu
– salata od rikule i graha
– jabuka

2. TJEDAN

Doručak
– kokice, voće

Ručak
– salata, salata od tjestenine, špageti

Popodnevni međuobrok
– kokice, sjeckano povrće, voćni sladoled: izmiksajte pola zamrznute banane, pola šalice smrznutih bresaka (ili drugog voća po izboru) sa šalicom nemasna mlijeka

Večera
– tjestenina s umakom od rajčica i češnjaka, tjestenina od cjelovitog brašna s povrćem, salata, povrće kuhano na pari
Čokoladu možete konzumirati uz svaki od navedenih obroka u drugom tjednu.

Uz pravilno pridržavanje jelovnika, važno je voditi računa i fizičkoj aktivnosti. Vrsta vježbanja ovisi o tome kojem tipu ovisnika o čokoladi pripadate. Skrivenim ovisnicima preporučuje se ubrzano hodanje 20ak minuta dnevno ili sudjelovanje u opuštajućim vježbama, poput joge ili plivanja.

Romantičari bi trebali plivati ili baviti se jogom nekoliko puta tjedno, a tražitelji utjehe mogli bi se baviti plesom, jogom, plivanjem ili rolanjem. Vikend ovisnici trebali bi se baviti sportom poput golfa ili tenisa, posebno vikednom, a ovisnicima o šećeru preporučuju se meditacija i joga.

Predmenstrualnim ovisnicama preporučuje se ubrzano hodanje 20 minuta dnevno i jutarnje vježbanje dubokog disanja ili pohađanje satova plesa, joge ili plivanja 1-2 tjedno.