Navigacija

Dash dijeta

DASH je kratica za engleski naziv ove dijete, Dietary Approaches to Stop Hypertension, ili na hrvatskom, svladavanje hipertenzije prehranom.

Dakle,ona je prvenstveno namijenjena onima koji pate od hipertenzije, povišenog krvnog tlaka, a onda i svima onima koji se bore s viškom kilograma.

Ovo je dijeta uz koju ćete na “duge staze” usvojiti zdrav način prehrane te poboljšati cjelokupno stanje svoga tijela, pa tako i duha.

Kako cjelokupnu prehranu koju ćete smjeti konzumirati tijekom ove dijete čine niskokalorični i zdravi proizvodi, snizit ćete svoj kolesterol i šećer u krvi, te smanjiti rizik od srčanog i moždanog udara. Dakle, zdravlje kao lajtmotiv ove dijete sigurno će vam dati volju za novi, zdraviji početak.

dash dijetaKako započeti i uspješno primjeniti dijetu?

Dash plan prehrane bogat je voćem, povrćem, cjelovitim žitaricama i nemasnim mliječnim proizvodima. Veoma je bitno jesti namirnice bogate vlaknima, kalcijem i magnezijem, a izbjegavati one bogate natrijem, zasićenim masnoćama i šećerom.

Za početak morate saznati koliko vam je kalorija dnevno zapravo potrebno, a to ovisi o vašim godina i tjelesnoj aktivnosti. Pretpostavimo da imate između 30 i 50 godina i da se ne bavite nikakvim tjelesnim aktivnostima, osim onim laganim, dnevnim poslovima. Vi dnevno trebate 1800 kalorija.

Dakle, svoje obroke pokušajte regulirati kako ne bi prelazili 1800 kalorija, iako ne morate detaljno brojiti svaku kaloriji. Međutim, pokušajte ostati u toj granici.

Ono što bi mogao biti problem, jesu maleni, ali brojni obroci koje trebate konzumirati. Voće biste trebali jesti 8-10 puta na dan, a žitarice 7-8 porcija.

Nemasno meso i perad smijete unositi 3 puta tjedno, a slastice kao što su kompot, jogurt i puding, dozvoljene su ponekad. Plodovi mora preporučaju se 2-3 puta tjedno.

Naime, plodovi mora sadrže dosta kolesterola, tako da s njima budite oprezni i konzumirajte ih maksimalno 3 puta tjedno. Dnevno su obvezna 3 glavna obroka i jedan međuobrok, no ako vas traži još, nemojte gladovati. Pojedite vočku jer njih smijete pojesti i do 10 komada dnevno.

Međutim, nemojte posezati za čokoladicama i grickalicama. Iako ova dijeta ne preporuča gladovanje, morate se držati propisanih pravila kao i kod svake druge dijete kako bi ona bile uspješna. Ako se pridržavate uputa, tjedno ćete skinuti pola kilograma, što je optimalna brzina skidanja kilograma koji se neće naglo vraćati.

Primjer jednodnevnog jelovnika:

Doručak: žitne pahuljice s nemasnim mlijekom i nasjeckanim komadima voća

Međuobrok: orasi, do 5 komada

Ručak: varivo od graham s mrkvom i lukom, bez zaprške, na naglo pećena pureća prsa uz minimalan dodatak soli

Večera: svježi kravlji sir s vlascem, kriška kruha, salata od rajčice s minimalnim dodatkom soli