Navigacija

Krono dijeta

Ovu dijetu izmislio je ugledni francuski liječnik Alain Delabos. Njome se može izgubiti 5 kilograma u trajanju od mjesec dana i uglavnom se temelji na jedenju pravih namirnica u pravo vrijeme.

Prema dijeti treba se točno odrediti vrijeme svih obroka u danu i tih pravila se strogo pridržavati. Doručak se preporuča između 7 i 9 sati, ručak u vremenu od 11 do 13, a večera oko 19h. Najbitnije je da između obroka ne prođe više od 4 sata, izuzev noću, kako bi se izbjegnuo nagli osjećaj gladi.

Ova dijeta zagovara činjenicu da organizam ima svoj unutarnji sat  po kojem se ravnaju svi procesi u našem organizmu.

krono dijetaOd 6 do 8 sati: naš organizam se budi, potiče se nova hormonalna aktivnost, pozdravimo sunce i spremni smo za dan pun energije

Od 8 do 10: dolazi vrijeme za doručak, tijelu je potrebna snaga kako bi čitav dan funkcioniralo ,  organizam je najspremniji za trošenje kalorija, pa se preporuča unos ugljikohidrata

Od 10 do 12:30: tijelo već radi punom parom, aktivnost se povećava, a energija troši , to je jedini trenutak u danu kada možete malo izmijeniti pravila dijete (čitaj: prekršiti ih sa vlastitim užitcima)

Od 12:30 do 14:30: vrijeme ručka, uzimanje masnoća i ugljikohidrata

Od 19 do 21: vrijeme za večeru, preporuča se uzimanje bjelančevina jer organizam više ne kontrolira trošenje kalorija, pa je taloženje masnoća brže

Od 23 do 6: razdoblje spavanja, tijelo se odmara, puni potrebnom energijom i sve je u tzv. Stand by stanju

Mala pravila dijete

Oko podneva naš metabolizam je na vrhu svojih aktivnosti, a sav unesen suvišak najlakše se sagorijeva.Također je bitno da u tom razdoblju jedete ručak kako bi vaše tijelo dobilo svu potrebnu energiju za funkcioniranje.

Važno je također uzimati složene ugljikohidrate poput žitarica, a za večeru su najdjelotvorniji proteini jer oni obnavljaju naša tkiva i stanice.

Kako se bliži kraj dana, tako se i organizam usporava pa je potrebno paziti što i kako unosimo u njega. Jedite mahunarke kao izvor ugljikohidrata i proteina barem četiri puta tjedno u manjim količinama za potpun učinak.

krono dijetaDijeta omogućuje da se samostalno biraju namirnice i ne daje stroga ograničenja za energetski unos pa se neke sitne želje za određenim okusima mogu lako ispuniti.

Svježe i zeleno povrće moraju  biti uključeni u dva glavna obroka.

Alkohol prilikom izvođenja dijete je strogo zabranjen, međutim vodu možete piti u neograničenim količinama, dapače pijte je (sjetite se koliki je optimalan unos vode u organizam važan). Nemojte preskakati obroke kako ne biste naštetili organizmu.

Od masnoća više se koncentrirajte na masnoću biljnog podrijetla ( maslinovo ulje) nego na onu životinjskog podrijetla, međutim ključ unosa je umjerenost. Kao i uvijek zapamtite koliko je bitna fizička aktivnost i koliko će vam ona omogućiti da se osjećate bolje i dobijete bolje rezultate.

Dnevno konzumirajte pet obroka koji se odnose na doručak, ručak, večeru i dva međuobroka. Izbacite masne prerađevine poput salama, hrenovaka, pancete i ostaloga iz prehrane, a unosite više ribe što bijele, što plave u vaš organizam. Dajte prednost juhama i kuhanom povrću.

Ono što je bitno za ovu dijetu jest konstantno pridržavanje vremena u koje jedemo, stoga osobe moraju biti disciplinirane i sve dobro isplanirati.

Zapamtite činjenicu da je tijelo vaš hram i vi ga gradite, stoga unosite u njega ono što mislite da vam se najviše vraća i bude pametni graditelj, dapače, arhitekt svoga tijela.

Primjer jelovnika za Krono dijetu:

1.      DAN

Doručak: od 8 do 10 sati
čaj ili lagana kava zaslađena žličicom meda; mlijeko ili nemasni jogurt s dvije žlice neljuštenih žitarica ili 2-3 kriške prepečenca ili suhi keksi.

Užina: od 9.30 do 10.30
1 komad voća

Ručak: od 12.30 do 14.30
7 dag tjestenine od neljuštene pšenice (10 dag za muškarca) skuhane i začinjene umakom od rajčice ispirjane na ulju i luku; zelena salata sa svježim gljivama začinjena uljem, limunovim sokom, solju i paprom.

Užina: od 16 do 17.30
Voće koje ne sadrži mnogo šećera (naranče, jabuke, kruške, trešnje, jagode, marelice i drugo) ili jedna šalica nemasnog jogurta, ako užinate nakon 17 sati.

Večera: od 19 do 21
Nemasna riba s roštilja; zelena salata

2. DAN

Doručak: dd 8 do 10
Kao prvog dana.

Užina:  dd 9.30 do 10.30
Kao prvog dana

Ručak: od 12.30 do 14.30
Rižoto od 7 dag (10 za muškarca) riže s juhom, šparogama, uljem i lukom začinite naribanim sirom; blitva začinjena uljem, limunovim sokom i solju.

Užina: od 16 do 17.30
Kao prvog dana

Večera: od 19 do 21
Kajgana od dva jaja začinjena nasjeckanim bosiljkom i metvicom, solju i uljem; šparoge skuhane na pari.

3. DAN

Doručak: od 8 do 10
Kao prvog dana

Užina: od 9.30 do 10.30
Kao prvog dana

Ručak: od 12.30 do 14.30
Gusta juha s mnogo povrća i žitaricama (ječmom, prosom i sl.)

Užina: od 16 do 17.30
Kao prvog dana

Večera: od 19 do 21
Plodovi mora začinjeni limunom; riba ispečena u foliji; zelena salata s rotkvicama.

4. DAN

Doručak: od 8 do 10
Kao prvog dana

Užina: od 9.30 do 10.30
Kao prvog dana

Ručak: od 12.30 do 14.30
7 dag (10 za muškarca) valjušaka s umakom od rajčice s bosiljkom; mahune skuhane na pari.

Užina: od 16 do 17.30
Kao prvog dana

Večera: od 19 do 21
15 dag purećeg bijelog mesa, patlidžani i tikvice – sve s roštilja.

5. DAN

Doručak: od 8 do 10
Kao prvog dana

Užina: od 9.30 do 10.30
Kao prvog dana

Ručak: od 12.30 do 14.30
Gusta juha s povrćem; zelena salata i gljive.

Užina: od 16 do 17.30
Kao prvog dana

Večera: od 19 do 21
Ragu od teletine ili svinjetine; tikvice skuhane na pari.

6. DAN

Doručak: od 8 do 10
Kao prvog dana

Užina: od 9.30 do 10.30
Kao prvog dana

Ručak: od 12.30 do 14.30
7 dag (10 za muškarca) špageta s rajčicom; salata od rajčice i paprike.

Užina: od 16 do 17.30
Kao prvog dana

Večera: od 19 do 21
Kuhano narezano meso začinjeno limunovim sokom, uljem, solju i paprom; sirovo raznovrsno povrće.

7. DAN

Doručak: od 8 do 10
Kao prvog dana

Užina: od 9.30 do 10.30
Kao prvog dana

Ručak: od 12.30 do 14.30
7 (10) dag tjestenine s pirjanim tikvicama, rajčice pržene na roštilju s peršinom, bosiljkom i malo češnjaka.

Užina: od 16 do 17.30
Kao prvog dana

Večera: od 19 do 21
Nemasna morska riba iz pećnice; miješana salata, po mogućnosti od samoniklog bilja