Navigacija

Mršavljenje hodanjem

Hodanje je veoma zdrava fizička aktivnost, a često ne previše naporna ni zahtjevna.

Hodati možemo svuda, vrlo je jednostavno, a pokreti koje pritom izvodimo su najprirodniji i najprilogođeniji ljudskom tijelu.

Hodanje kao sport koje fitness stručnjaci nazivaju “walking” zahtijeva i nešto opreza jer se radi o pravoj tjelesnoj aktivnosti. Nakon određenog vremena vidno ćete ojačati mišiće stražnjice i nogu.

mršavljenje hodanjemPravilni pokreti tijela

Kod hodanja obavezno je leđa držati uspravno, glavu visoko, ramena opuštena (ali ne previše), a stopala paralelno.

Tijekom hodanja se ruke, savinute u laktovima, sinkronizirano pomiču, ovisno o brzini pomicanja nogu: u praksi se obavezno pomiče suprotna ruka u odnosu na nogu kojom smo zakoračili, i to u konstantnom ritmu.

Također i disanje mora biti usklađeno s hodanjem. U tom položaju i uz takve kretnje tijelo bolje radi, a hodanje je mnogo efikasnije.

Neke pogreške koje treba izbjeći

1. Gledanje u zemlju – to prisiljava vrat i leđa da se vrate u pogrešan, pogureni položaj. Najbolje je
držati pogled 3-4 metra od sebe.

2. Opuštanje abdomena – uzrokuje dodatnu težinu za kralježnicu jer joj tako nedostaje potrebna
potpora.
3. Hodanje vukući noge – walking neće biti djelotvoran ako nedovoljno dižemo noge za vrijeme
hodanja.

Kako bi što više uživali u hodanju, dobro je zapamtiti neka pravila:

1. Odjeća bi trebala biti komotna, prilagođena klimi i vremenskom razdoblju

2. Da bi što pravilnije hodali, prave su tenisice jedino „pomagalo“. Moraju biti udobne, ni preuske ni preširoke, od prirodnih materijala, a važno je da se u njima noge pretjerano ne znoje. Trebale bi imati anatomski uložak.

3. Tenisice nikada ne nosite na bosu nogu već navucite čarape od prirodnih vlakana.

4. Za ublažavanje žeđi tijekom hodanja nema boljeg pića od vode: poželjno je da uvijek bude svježa, a pijte je u malim gutljajima.

5. Prije hodanja svakako je dobro zagrijati mišiće. Samo nekoliko pokreta, vježbi za istezanje ruku i nogu bit će dovoljno.

Čemu pomaže „walking“

– Smanjuje stres, nemir i napetost
– Poboljšava cirkulaciju, uravnotežuje tek
– Pomaže u održavanju tjelesne težine
– Povećava respiratorni i kardiološki kapacitet
– Bori se protiv celulita
– Jača mišiće, posebno mišiće nogu
– Pomaže probavi
– Koristan je protiv nesanice
– Opušta mozak i vraća dobro raspoloženje