Navigacija

Potreba za hranom ili glad

Glad je potreba za hranom i normalno je stanje koje se neprestano izmjenjuje sa sitošću. Hiperfagíja i polifagija su varijante gladi pojačane sve do fokusiranja isključivo na hranu i jedenje, a to onda može biti znak nekog bolesnog stanja.

Ako želite mršavjeti morate razlikovati apetit od stvarne gladi, jer među njima postoji kvalitativna razlika. Želja za hranom (apetit) je prirođena i stalno se manifestira, a može se javiti ugledate li privlačno aranžiranu hranu, pečenje, kuhanu šunku.

Prava glad javlja se svaka 3 do 4 sata pod uvjetom da se niste prejeli kod zadnjeg obroka. Što više hrane dođe u želudac dulje će biti zatomljena glad. Ili preciznije, što više kalorija ima ta hrana, dulje će trajati. Što to praktično znači: ako sam u 8.30 sati doručkovao hranu u vrijednosti od 300 kcal, ponovo ću biti gladan u 11 .30.

Ako tada umjesto objeda pojedem bananu i jogurt miran sam do 12.30, kada mogu konačno ručati u vrijednosti od 500 kcal. Nakon toga sit sam sve do 18.30, kada je vrijeme za malu večeru.

To je nekakav standardni ritam izmjene praznog i punog želuca, tj. između gladi i sitosti. Ja čekam na 1 pojavu prave gladi između pojedinih obroka kako ne bi »poludio« moj apetit.

Potreba za hranom ili gladNaš apetit počinje i završava u mislima i bitno je samo držati ga pod kontrolom. Upravo zato je dosada najveći problem za mršavljenje, jer čim čovjek nema što raditi, čim se dosađuje, čini mu se da je gladan i završava u hladnjaku.

Jelo i hrana ne smiju biti glavna misao vodilja tijekom dana. Evo jednog primjeren vojska koja nema zadaće, dosađuje se i uvijek je gladna. U mislima im nije ništa drugo doli sljedeći obrok, a kad zazvecka posuđe, apetit se pojača do neslućenih granica. Vojnici ne jedu samo zato što su stvarno gladni već zato da nešto rade.

Za razliku od apetita, stvarna glad počinje u želucu. A nama je dosadno i počnemo jesti te izmišljati: »Želim nešto slano ili nešto slatko«

Stvaramo si sliku u mozgu pa nam se čini da mirišemo jelo i vidimo njegovu boju. Misli dalje naviru: »Bolje bi bilo da prije sastanka nešto pojedem jer kasnije neću imati vremenal«

A kad krenemo s jelom mozak kaže: »To je malo, daj još jedan komad« U odnosu na apetit, glad se prije zadovolji. Ako jedemo nakon neugodnog iskustva prave gladi, jedemo manje. Naš mozak kao da kaže: »Aha, hvala, trebam, samo malo.« Apetit je teže zadovoljiti, on kao da nam kaže: »To nije dovoljno, ja bih još malo.«

Dok naša stvarna glad znači potrebu, apetit znači želju, a potrebu je lakše zadovoljiti nego želju! Ako imate oštro oko ovo ćete lako provjeriti u svojoj obitelji gdje uvijek postoje i gladni i željni. Večerate li u restoranu, glavno jelo utažit će vašu glad, a palačinke s orasima i šlagom utažit će vašu želju. Naš apetit nastoji zadovoljiti želju za hranom zato što nismo stvarno gladni, ali smo ostali nezadovoljni. Još hrane znači prikrivanje nezadovoljstva.

A mnogi ljudi su danas nezadovoljni i frustrirani. Flambíranje u restoranu nije postupak za zadovoljavanje vaše gladi već vaše želje! Stalno nastojimo zadovoljiti svoje želje, ali možda je ono što stvarno trebamo nešto sasvim drugo (pažnja, simpatija, povjerenje, nježnost). Svi oni koji žele mršavjeti trebali bi napraviti temeljitu samoanalizu pa bi pronašli odgovore na mnoga pitanja.

Srećom, ona dobro kontrolira svoju težinu pa to nema nekih posljedica. I jedna naša sportašica doslovce »uništava« čokoladu. Ona nastup rješava čokoladom! Procjene neovisnih stručnjaka kaže da je 50% žena javno ili tajno ovisno o čokoladi!