Trodnevna dijeta

Trodnevna dijeta, kao što joj i samo ime kaže, provodi se tri dana tijekom kojih se može izgubiti oko 4 kilograma. Niskokalorična je i nudi privremeno rješenje. Popularnost je stekla 80-ih godina prošlog stoljeća.

Može je se pronaći pod različitim imenima, poput vojna i mornarska dijeta te dijeta klinike Cleveland. Iako postoje mnoge verzije ove dijete, najpopularnija je ona s pravim planom obroka i naputkom što jesti za doručak, ručak i večeru.

trodnevna dijetaJelovnik

1 dan:

Doručak: crna kava ili čaj, 1/2 grejpa, 1 komad tosta premazan s 1 žlicom maslaca od kikirikija. (1/2 grejpfruta se može zamijeniti sokom od cijelog grejpa)

Ručak: 1/2 šalice tunjevine, 1 komad suhog tosta, crna kava ili čaj (kava ili čaj se mogu zasladiti umjetnim sladilom), može se popiti i cijeđeni limun ili naranča

Večera: 100 grama nemasnog mesa (puretina ili piletina), 1 šalica zelenog graha, 1 šalica mrkve, 1 jabuka, 1 šalica sladoleda od vanilije.

2 dan:

Doručak: 1 jaje, 1 kriška tosta, 1/2 banane, crna kava ili čaj (zasladiti po potrebi sa  umjetnim sladilom)

Ručak: 1 šalica (100 grama)  kravljeg sira ili tunjevine i šest krekera.

Večera: dvije hrenovke, 1 šalica brokule, 1/2 šalice mrkve, 1/2 banane, 1/2 šalice sladoleda od vanilije  (novije verzije ove dijete navode da se koristi light sladoled).

3 dan:

Doručak: jedna jabuka, 30 grama polumasnog tvrdog sira, pet slanih krekera, crni čaj ili kavu (zasladiti po potrebi sa  umjetnim sladilom).

Ručak: jedno tvrdo kuhano jaje, jedna kriška tosta, crni čaj ili kavu (zasladiti po potrebi sa  umjetnim sladilom).

Večera: 1 šalica tunjevine, 1 šalica mrkve, 1 šalica cvjetače, 1 šalica dinje i 1/2 šalice sladoleda od vanilije.

Prednosti ove dijete su jednostavnost, laka dostupnost namirnica i kratko vrijeme za pripremu jela. Usto, povećava energiju, poboljšava ten, smanjuje pojavu alergija, ona povećava i libido te čisti organizam od toksina.

Za vrijeme trajanja trodnevne dijete, ali i ostatka dana kada se vraćate svojoj uobičajenoj prehrani, morate izbjegavati konzerviranu hranu, masne juhe iz vrećice, grickalice, slatkiše, kruh, alkohol i bilo kakve sokove. Dnevno se preporučuje pijenje najmanje šest čaša vode.

Nedostatci se nalaze u provođenju kroz duže razdoblje. Ne preporuča se trudnicama i dojiljama, a sve druge osobe sa zdravstvenim problemima se trebaju konzultirati sa liječnikom prije provođenja dijete. Budući da se njome unosi tek oko 1000 kalorija dnevno, može doći  do vrtoglavice i gubitka koncentracije.

Ne postoje znanstvena istraživanja koja dokazuju kako ova dijeta ubrzava metabolizam i trošenje masti, pročišćava organizam ili smanjuje kolesterol. Kako je se može ponavljati beskonačno mnogo puta (između ponavljanja dijete mora proći barem 4 do 5 dana kada se hranite kao i obično), dijeta može brzo dosaditi i postati monotona.