Navigacija

Vožnja bicikla

Bicikl je sjajno prijevozno sredstvo i možete ga parkirati gotovo svugdje.Ne zagađuje okoliš, a pridonosi i vašem zdravlju.

Mnogo je razloga zašto bi trebali voziti bicikl:

JAČANJE IMUNITETA

Istraživanja pokazuju da umjerena tjelesna aktivnost, kao što je biciklizam, jača imunosni sustav što nas automatski čini zdravijima. Također povečava aktivnost stanica u borbi protiv stanica tumora čime spriječava razvoj takvih bolesti.

vožnja biciklaJAČANJE MIŠIĆA

Vožnja biciklom aktivira većinu mišića tijela.

Mišići nogu rade dok pedaliramo, trbušni mišići i mišići leđa stabiliziraju tijelo na biciklu i prigušuju vanjske učinke kao što su udarci biciklom, mišići ruku i ramena podupiru tijelo na ručkama.

Svi ti pokreti treniraju i učvršćuju mišićni sustav čineći ga jačim te samim time osiguravaju njegovo efikasno funkcioniranje.

Važno je da svladate ispravnu tehniku.

To podrazumjeva da ne “rade” samo vaše noge nego i stopala, čime ćete postići važan dodatni učinak: cirkulaciju u nogama.

JAČANJE KOSTIJU

Vježbanje i popratan napor na cjelokupni sustav kostiju rezultira njegovim jačanjem i povećanjem pokretljivosti. Biciklizam ima pozitivan učinak na gustoću i jačinu kostiju. Osim toga, mišićni sustav ojačan redovitom vožnjom bicikla podupire i štiti sustav kostiju.

PREVENCIJA BOLESTI KRALJEŽNICE I BOLOVA U LEĐIMA

Dok vozite bicikl vaše držanje je optimalno, a pokreti nogu stimuliraju mišiće donjeg dijela leđa gdje najčešće dolazi do oštećenja kralježnice. Na taj način vaša kralježnica jača te se smanjuje negativan učinak vanjskih faktora. Vožnja biciklom naročito stimulira male mišiće kralježnice koje je teško aktivirati ostalim vježbama pa se na taj način smanjuje učestalost bolova i mogućnost oštećenja kralježnice.

SMANJENJE STRESA

Biciklizam ima prilično opuštajući učinak zahvaljujući pokretima koji stabiliziraju i fizičke i psihičke funkcije tijela. Smanjuje anksioznost, depresiju i druge psihološke probleme te kontrolira hormonalnu ravnotežu tijela.

SPRIJEČAVANJE BOLESTI SRCA I KARDIOVASKULARNOG SUSTAVA

Srce je jedan od najvažnijih organa za zdrav život no fizička neaktivnost može dovesti do njegovog oštećenja. Biciklizam je idealan način jačanje srca pri čemu se ono manje opterećuje kod fizičkih napora.

SMANJENJE VISOKOG KRVNOG TLAKA

Vožnja biciklom umjerenog intenziteta može spriječiti pojavljivanje ili smanjiti već prisutan visoki krvni tlak. Automatski se smanjuje vjerojatnost moždanog udara i oštećenja organa. Biciklizmom se smanjuje broj otkucaja srca, tj. visoki krvni tlak.

JAČANJE IZDRŽLJIVOSTI

Biciklizam je posebno dobar aeroban trening jer je opterećenje tijela manje nego kod drugih sportova koji zahtjevaju napor. Bolja tjelesna izdržljivost smanjuje umor i poboljšava raspoloženje.

AKTIVNOST KOJA NE OPTEREĆUJE TIJELO

Ne opterećuje zglobove jer ne trpe pod težinom tijela. Možete sami birati intenzitet vježbe što čini vožnju biciklom pogodnom za ljude svih uzrasta i kondicije.

ČUVA PLANET

Zamjena automobila biciklom smanjuje ispuštanje plinova koji uzrokuju efekt staklenika, smanjuju se troškovi održavanja cesta jer bicikli zanemarivo oštećuju ceste.