Navigacija

Weight watchers dijeta

Weight Watchers dijeta ili nadziranje težine veoma je popularna među hollywoodskim zvijezdama. Dijetu je još 60-tih godina prošlog stoljeća osmislila pretila kućanica Jean Nidetch.

Dijeta se temelji na načinu prehrane, promijeni stava, motivaciji za vježbanjem i podršci kroz sastanke. Mršavljenje se odvija sporo što je u skladu s biokemijom organizma.

weight watchers dijetaOno što ovu dijetu razlikuje od primjerice South Beach ili Atkinsove dijete je da nijedna namirnica nije zabranjena. Weight Watchers dijetu karakterizira sustav bodovanja hrane prema kojem pojedinac ima mogućnost sam birati svoje obroke koji su mudro raspodijeljeni.

Prvi je korak u sklopu dijete određivanje kalorija koje se svakodnevno mogu „potrošiti“. Svaka prehrambena namirnica ima označen broj bodova koje nosi, koji se sastoje od zbroja kalorija i masnoća.

Primjerice, voće i povrće u sustavu bodovanja donose 0 bodova, ribe (trebale bi se jesti jedanput tjedno), žitarice i većina nemasnog mesa vrijede 2 boda pa se češće nalaze na jelovniku. Znatno veći broj bodova donose namirnice bogate mastima i šećerima.

Što se tiče primjera plana prehrane, bitno je da dnevno smijete iskoristiti 19-25 bodova, ovisno o individualnom programu.

Ako dobijete napadaje gladi, između obroka možete pojesti voće i povrće. Ukoliko dnevno uštedite na potrošenim bodovima, možete se nagraditi čokoladom ili čipsom. Zapravo, dozvoljeno je jesti sve što vam je ukusno što stručnjaci navode kao nedostatak jer je dana prevelika sloboda pri kombiniranju namirnica.

Kako bi metabolizam bio što aktivniji, bitno je raspodijeliti bodove u barem tri obroka i dva međuobroka. Dodatne bodove donose tjelesne aktivnosti koje vam omogućuju potrošnju više bodova na neki ukusni obrok. Osobe koje žele imati točan pregled namirnica i obroka koje su dnevno pojeli, trebaju voditi poseban dnevnik i tako pratiti koliko se zdravo hrane.

Grupna podrška predstavlja važan dio programa jer za mnoge članove pruža psihičku i emocionalnu podršku. U sklopu nje, članovi jednom tjedno međusobno dijele informacije o zdravim navikama i izgubljenim kilogramima.

U slučaju da sudionik programa ne živi blizu Weight Watchers centra, tada se može osloniti na online podršku na internetskoj stranici www.weightwatchers.com pomoću koje ima pristup receptima i savjetima. Također, može upisivati i pratiti svoj napredak i tjelesnu aktivnost.

Ako sudionik programa ostvari svoj cilj i uspije održati tjelesnu masu šest tjedana, postaje „doživotni član“ koji dobiva pravo besplatnog dolaska na tjedne sastanke sve dok ne teži više od jednog kilograma od svoje ciljane tjelesne mase.

Primjer jelovnika Weight Watchers dijete

Za doručak možete pojesti žitarice s bademima i voćem, npr. jabuka, bobičasto voće, dvije žlice žitarica, čajna žlica badema, šalica mlijeka što donosi pet bodova. Zatim, u međuobroku se za dva boda počastite s 150 grama malina, kuglicom sladoleda od vanilije i 100 grama jogurta.

Ručak može biti sastavljen od pečene piletine koja donosi tri boda i kuhanog ječma s lukom, tikvicama i patlidžanom prethodno pirjanim na malo ulja od četiri boda. U drugom međuobroku možete pojesti neko voće., npr. jabuku.

Večerajte integralnu tjestenina s tunom i sirom cheddar koja donosi četiri boda i salatu od rajčice s malo maslinovog ulja koja vrijedi dva boda.