Navigacija

Zdrave namirnice

Alfalfa: sadrži cijelo bogatstvo vitamina A, D, E i K, fosfora, željeza, kalija, magnezija i kalcija. Također sadrži obilje minerala, a svojim lužnatim svojstvima pomaže tijelu da apsorbira bjelančevine.

Sadrži grupu sastojaka poznatih kao saponini, koji snižavaju razinu kolesterola u krvi spajajući se s mastima u probavnom traktu, pomažući tako tijelu da ih se oslobodi.

Aloe vera: sadrži kalcij, kalij, natrij, mangan, željezo, cinki lecitin. Aloe vera također sadrži 2o od postojeće 22 aminokiseline, uključujući 1o esencijalnih aminokiselina.

Brokula: sadrži Sulforafan, za koji e moguće da ima antimutagena svojstva. Brokula je također bogat izvor karotenoida, vitamina C i folne kiseline.

Mladice brokule: znanstvenici sa sveučilišta Johns Hopkins otkrili su da te klice sadrže 3o do 5o puta više sulforafana nego zrela brokula.

Sulforafan spada u grupu fitokemijskih hranjivih sastojaka poznatih kao izotiocijanati, za koje se pak zna da snažno potiču tzv. enzime Phase-z, čime se deaktiviraju kancerogene tvari.

Mrkva: jedan je od najboljih izvora alfa i beta-karotena, a to su antioksidansi koji otapaju masti i blokiraju stvaranje slobodnih radikala i posljedičnu upalu. Ta dva karotenoida tijelo koristi i za proizvodnju vitamina A.

Mrkva sadrži umjerene količine glutationa, sastojka koji pomaže u recikliranju vitamina E i, kako je dokazano, povećava tjelesnu proizvodnju bijelih krvnih zrnaca. Mrkva također poboljšava zdravlje oka.

Celer: obiluje vitaminima A i C, kalcijem, folnom kiselinom i kalijem.

Bijeli luk: sadrži alil sulfide koji vjerojatno imaju antimutagena svojstva, ojačavaju imunološko djelovanje i pružaju zaštitu kardiovaskularnog sustava.

Ali sulfidi također dokazano zaustavljaju rast parazitskih gljivica I smanjuju razinu kolesterola te sprečavaju prianjanje trombocita uz stijenke krvnih žila. Kao i u slučaju biljaka krstašica, bijeli luk potiče enzime za detoksifikaciju jetara i pomaže u borbi protiv toksina.

Korijen đumbira: potiče probavu i djeluje kao antioksidans koji sprečava lipidsku peroksidaciju.

Zelena paprika: sadrži vitamin C i ima protumikrobna svojstva.

Kelj: sadrži sulforafan i druge izotiocijanate. Također sadrži obilje fitokemijskih i ostalih hranjivih tvari – i četiri puta više beta-karotena nego brokula, više vitamina C od naranče, najveću koncentraciju luteina (karotenoidnj antioksidans) , kao i visoku koncentraciju antioksidansa bioflavonoida koji imaju važnu ulogu u održavanju zdravlja srca.

Cikla: lužnata hrana koja sadrži velike količine fosfora i kalija, a potiče i probavu. Također sadrži betalaine, purpurno-crvene pigmente topive u vodi, koji kao i ostale tri glavne vrste pigzrnenta – klorofil, karotenoidi i flavonoidi – djeluje kao antioksidans i pridonosi detoksikaciji.

Betalaini potiču stvaranje enzima Phase-z koji usporava neke od opasnosti procesa starenja, uključujući i obolijevanje od raka i kardiovaskularnih bolesti. Cikla također sadrži aminokiselinu betain, od koje tijelo dobiva metil. Stvaranje metila preko betaina važno je za pravilan rad jetara, obnavljanje stanica I detoksifikaciju.

Gljiva shiitake: sadrži antimutageni polisaharid lentinan, kao i visoku koncentraciju kompleksa vitamina B, uključujući ivitamin B12 (vrsta vitamina B koja ponekad nedostaje u vegetarijanskoj prehrani). Drugi sastojci gljive shiitake pomažu u snjžavanju razine kolesterola.

Špinat: bogat željezom, dragocjenim klorofilom, folnom kiselinom i beta-karotenom, a sadrži i umjerene količine antioksidansa glutationa.

Bajčica: bogat je izvor likopena, antioksidansa karotenoida. Bajčica također sadrži obilje vitamina C, kalija, folne kiseline, beta-karotena, gama-karotena, glutationa, kao i bioflavonoida.

Osobno koristim Zelenu magmu i Veggie magmu u prahu, miješajući po dvije žličice s vodom. Odličan su dodatak i voćnim sokovima s mlijekom ili sladoledom.