Navigacija

Te kiseline ima osobito mnogo u lanenom ulju, orahovu ulju, sojinu ulju, pšeničnim klicama, lecitinu i algama. U manjim količinama može se naći u ulju od kikirikija, suncokreta, kukuruza ili sjemenki grožđa.

Posljedice manjka alfa-linolenske kiseline su sljedeće:

– strukturne anomalije staničnih membrana,
– smetnje u funkciji mrežnice pri stimulaciji svjetlom,
– otežano učenje,
– smanjena tolerancija na alkohol,
– smetnje u provodljivosti živčanog sustava zbog gubitka ionske ravnoteže (upola se smanjuje aktivnost Na – K adenozintrifosfataze).

Čovjekovu je organizmu svakoga dana potrebno 2-3 g alfa-linolenske kiseline.

Količine alfa-linolenske kiseline u 100 g sljedećih ulja:

– sojina ulja 6,0 g
– ulja od kukuruza 0,9 g

– ulja od kikirikija 0,8 g
– maslinova ulja 0,5 g
– suncokretova ulja 0,5 g
– ulja od sjemenki grožđa 0,5 g

Arahidonska kiselina

Naš organizam ovu kiselinu treba zato što je iz linolne kiseline katkad ne može stvoriti sam. Nalazi se u mastima životinjskog podrijetla. Nužna je u stvaranju cikozanida (tip 2), koji imaju značajnu ulogu u sprečavanju upala.