Dijeta 10 posto

Svako mršavljenje koje u kratkom vremenskom razdoblju smanji težinu za više od 10% nije zdravo. – temeljni je postulat dijete 10% i opće prihvaćeno pravilo koje podržavaju nutricionisti i liječnici.

Da je teza 10% istina najbolje govori notorni jo-jo efekt, koji se javlja kao posljedica stresa uzrokovanog naglim prestankom dijete. Zbog toga je važno tijelo priviknuti na novu tjelesnu težinu postepeno i s ciljem održavanja nove, željene težine.

dijeta 10 postoDijeta 10% nije samo dijeta, ona je koncept mršavljenja koji kao plan ishrane može koristiti bilo atkinsonovu, mesnu ili dukanovu dijetu. Navedenu dijetu potvrdila su brojna iskustva.

Dijeta se provodi u 1-4 faze ovisno o trenutnoj i željenoj težini.

Dobar savjet dali su nam u Centru za zdravo i lijepo tijelo Altis koji imaju bogato iskustvo u mršavljenju – ” nije važno koliko dugo držite dijetu ili u kojoj ste fazi dijete. Bitno je da nakon što smanjite težinu za 10 % napravite pauzu od dvadeset dana.

Pauza je peroiod u kojem je fokus na održavanju nove tjelesne težine i privikavanje tijela na novu kilažu.”

Obratite pozornost na to da se pojačano fizički krećete.

Pri održavanju željene težine konzumirajte tri šalice zelenog čaja dnevno. Pijte 2l vode i svježe iscjeđenog soka od limuna, bez šećera. Dok traje faza prilagođavanja novoj težini, najbolje je izbjegavati kasne večere, umjesto  koje se prporuča jogurt (200ml) bez dodatka kruha ili peciva.

1. TJEDAN (čisti)

 

1. dan – sve povrće je dozvoljeno

- kuhano, sirovo, kuhane i sirove salate, dozvoljena je i krumpir salata ili grah salata, variva, može se koristiti sol i ostali začini te maslinovo ulje

2. dan – sve kuhano meso

- naresci, hrenovke, kobasice, slanina, šunka, pršut, riba

- ali bitno je da nije pečno na ulju

3. dan – riža i žganci

- riža i žganci (palenta) s vegetom i začinjeni s malo maslinovog ulja

4. dan – mliječni dan

- sve vrste sireva i jogurta

5. dan – jajčani dan

- jaja pečena, kuhana, maslinovo ulje i svi začini se mogu konzumirati

6. dan – voćni dan

- svježe i kuhano voće, bez sokova, kompoti bez šećera, sušeno i orašasto voće u malim količinama

7. dan – mesni dan

- sve vrste pripreme mesa osim pohanog, a može se i riba u zamjenu za meso

 

2.TJEDAN (mješano)

 

1. dan – povrće i kuhano meso

- ne mješati s mahunarkama, rižom i krumpirom, umjesto mesa može se pripremiti i riba, samo da nije pohano

2. dan – meso i povrće

-isto kao i prvi dan

3. dan- riža sa povrćem

4. dan- mliječni dan

- konzumacija svih vrsta mliječnih proizvoda je dopuštena uz prilog salata, voća i jaja

5 .dan – jajčani dan

- jaja na sve načine s prilozima (salate, voće i ojogurt)

6. dan – voćni dan

– ništa ne mješati s voćem

7. dan – mesni dan

– kao prilog može se dodati povrće osim mahunarki, krumpira i riže, i ne pohati

 

3. TJEDAN (čisti- kao i prvi)

 

U ovom tjednu nema ograničenja u količinama, umjesto masti i ulja važno je da se koristi maslinovo ulje, hrana se ne soli dok se ostalim začinima možete služiti; ne koristiti zaprške i ne jesti kruh. I dalje je bitno da se meso ne mješa s rižom, mahunarkama i krumpirom.

Kroz cijelu dijetu možete piti nezaslađenu kavu i čaj, te vodu.