Navigacija

Za razliku od nekih drugih stvari u životu, iskustvo pokazuje da glede unosa kalorija uvijek bolje malo manje nego malo više! I zbog krvnih žila,zbog mozga i zbog starenja. Post koji je obvezatan u nekim religijamą, samo to  potvrđuje.

Prosječno zdrava prehrana osigurava čovjeku godišnje oko milijun kcal, a preračunato u životni vijek znači od 60 do 80 milijuna kcal. To je golema količina energije koja služi za pogon svih životnih funkcija. U normalnim okolnostima između unosa i potrošnje kalorija postoji ravnoteža.

Čim se unos kalorija promijeni na štetu potrošnje, ravnoteža je narušena i slijedi taloženje masnih naslaga – kod muškaraca na trbuhu kod žena na bedrima i stražnjici. Taloži se lako i neosjetno, 2,5 – 3 kg  godišnje, a ako se proces ne zaustavi i ne pokuša kontrolirati, može se nakupiti do ekstremno velike tjelesne mase koja može biti čak i 200 kg. Starenje i proces taloženja masnih naslaga ubrzava. Dakle, treba donijeti jasnu odluku ili kontrola ili katastrofa! Odaberite sami!

Prema tome, kalorije znatno utječu na mršavljenje.

I tako dolazimo do važnog pojma – bazalnog metabolizma. Naime, svatko ima svoj (drukčiji) bazalni metabolizam pa je svaka usporedba nema smisla.

Dakle, energija koja se troši na održavanje tjelesnih funkcija (pluća, srce, bubrezi i mozak). Kod nekog je bazalni metabolizam viši, a kod nekog niži.

To praktično znači da dvije osobe mogu jesti istu količinu hrane i raditi isti posao no jedna će ostati mršava a druga postati debela!

Brojanje kalorijaTakva mogućnost postoji čak i kod braće! Kada netko svakodnevno trenira, njegov bazalni metabolizam diže na višu razinu i on više troši čak i kad se odmara.

Tu činjenicu ljudi teško razumiju a još teže prihvaćaju. Prag bazalnog metabolizma najbolje se povisuju tjelovježbom, a sve ostalo su samo pomoćna sredstva koja mogu, ali i ne moraju djelovati. Što ste više ojačali svoju muskulaturu u odnosu na masno tkivo, prag bazalnog metabolizma bit će viši. Ioš jedan dokaz: visoke osobe troše više kalorija od niskih jer imaju veću površinu tijela koja se rješava toplinske energije.

Što se čovjek više kreće, više se oslobađa toplinske energije i više je se troši. I još jedna zanimljivost, a to je razlika između spolova: u muškaraca je metabolizam za oko 15% brži od metabolizma u žena.’ Iz toga je jasno da griješi onaj tko ne uočava razliku između redukcije tjelesne težine muškaraca i žena!

Potrebe za energijom (kalorijama) tijekom dana osciliraju: što ste aktivniji potrošnja raste i obratno. Kad sjedite ili spavate energiju trošite minimalno, iz čega opet jasno proizlazi problem ljudi koji većinu vremena provode sjedeći (primjerice informatičari, piloti, vozači).

Kad želite regulirati tjelesnu masu i potrošiti unesene kalorije, proces mora ići obratnim smjerom, a to je u pravilu uvijek teže. Matematika je nepogrješiva pa kaže da morate potrošiti 3500 kcal  da biste smanjili tjelesnu težinu za 0,5 kg. Što više želite ubrzati postupak činite veći pritisak na tijelo (mršavljenje je stres) i povećavate intenzitet potrošnje

Primjerice, samo 5 g octene kiseline na 100 ml daje 17,5 kcal što znači da je točno kako kiseli krastavci ili druge kisele namirnice nemaju kalorijsku vrijednost.

Nikako ne treba podcjenjivati energetsku vrijednost alkohola, jer po kalorijama je odmah iza kalorija iz masnoća.

Tako boca piva od pola litre s 5 – 6 % alkohola može imati čak 150 kcal. Ako ljeti kad je vruće popijete samo tri  pive eto skoro 500 kcal, što je ravno dobrom, masnom doručku! Tzv.  (engl. light) ima oko 100 kcal. Iza toga slijedi velika čaša vina sa 6,5%. koje može sadržavati 125 kcal, te na kraju likeri -jedna čašica 103  kcal žestice (oko 40 vol. %) donosi oko 65 kcal.

Danas se debljina u svijetu smatra jednom od vrsta ovisnosti pa se tako i pristupa njezinom problemu. Naš savjet je da se uključite u specijalizirane forume o mršavljenju koji su odlična besplatna pomoć pri mršavljenju.

Najpoznatiji takav forum na ovim prostorima je mrsavljenje-forum.com. Savjetujemo uključivanje na takav jedan forum jer ćete samom komunikacijom na forumu biti u stalnom kontaktu sa ljudima koji imaju isti problem i tako razmijeniti iskustva, dobiti besplatnu podršku koja je u takvoj borbi iznimno važna, čuti nove korisne stvari koje vam mogu olakšati put mršavljenja i jednostavno napraviti dobru podlogu da mršavljenje bude dugoročno uspješno!

Istraživanja Američkog instituta za pretilost u Ohio-u pokazala su kako su osobe uključene u takav tip aktivnog sudjelovanja na forumu imale u prosjeku 2 kilograma brži gubitak kilograma mjesečno te su znatno dulji period zadržali postignutu težinu.