Navigacija

Dijeta za dijabetičare

Dijabetes je najčešći metabolički poremećaj koji iz godine u godinu pogađa sve više ljudi. Uzrokovan je smanjenjem lučenja inzulina koji regulira razinu šećera u krvi.

dijeta za dijabetičareDijabetes ili šećerna bolest je neizlječiva, ali se može kontrolirati pravilnom prehranom. Prehrana za svakog dijabetičara treba biti individualna, a ono što je zajedničko jest da bi se trebala temeljiti na zdravim ugljikohidratima.

Dijabetičari, najviše od svih, trebaju paziti o tome koliko bjelančevina, masti, ugljikohidrata i kalorija sadrže namirnice koje konzumiraju.

Za pravilnu prehranu dijabetičara potrebno je pridržavati se nekoliko pravila. Jedite više puta na dan, najmanje pet puta. Probajte jesti u isto vrijeme svaki dan i kontrolirajte razinu šećera u krvi. Jako je važno ne preskakati obroke ili čak spajati obroke (dva u jedan).

Jedite puno škroba (kruh, žitarice, kukuruz) te pet voćki i komada povrća dnevno jer to usporava apsorpciju glukoze iz krvi u crijeva. Jedite što više lisnatog povrća, juhe i sokove od povrća.

Nije potrebno u potpunosti izbaciti šećer i slatkiše, no treba biti i više no umjeren.

Jelovnik mora biti sastavljen tako da ne sadrži previše jednoličnih namirnica, one moraju biti raznovrsne.

Primjer jelovnika za dijabetičare:

Doručak

Ponedjeljak: čaj s limunom, svježi sir, crni ili integralni kruh
Utorak: bijela kava, omlet od jednog jajeta, povće
Srijeda: sok od naranče, jedna hrenovka, crni ili integralni kruh
Četvrtak: kakao, jedna tanka palačinka
Petak: miksano voće, mlijeko
Subota i nedjelja: možete kombinirati neke od tjednih doručaka

Međuobrok

U međuobrocima jedite voće ili nemasni jogurt.

Ručak

Za ručak jedite juhe. Juhe možete kombinirati sa punjenom paprikom, nemasnim mesom, zelenim povrćem…

Međuobrok

Voće.

Večera

Pola porcije onoga što ste pojeli za ručak.

I na kraju, također je važna redovita tjelensna aktivnosti kako bi se razina šećera u krvi držala pod kontrolom bez lijekova.

Pročitajte još članaka o dijabetesu: